Saturday, January 26, 2013

Have fun , dimaki & penat




Assalamualaikum . Fuhh , hari sangat penat . Saya keluar dari rumah jam 6.30 pagi dan sampai di sekolah jam 7 . Tadi ada orentasi PRS and this is the first sweet memory for January . Kami ada pertandingan memasak , ice breaking , and running man . Pertandingan memasak , kami yang menang ! Yeah ! Unfortunately , gambar masih di tempat Tella . Belum bluetooth lagi .

Kami masak ayam lamhai , sambal tomato , sayur campur , kangkung masak belacan , ayam goreng & sago custard . Fuhh , terangkat ba menu kami tadi . And alhamdulillah , kemenangan berpihak di sebelah kami-kami yang awesome ini . Hohoho .


Lepas kami masak , kami solat & main RUNNING MAN ! Kami dapat cabut banyak tag nama budak-budak . AND , this is where the special incident came . Masa kami naik ke atas untuk bertapuk , kami nampak banyak budak-budak dalam kelas . So , kami pun dengan excited , mau ambil tag budak-budak tu . Tapi , diorang menerkam macam apa , panik macam apa and siap angkat kerusi untuk pertahankan diri diorang dan ada yang sampai menendang .

Terus kami dengar ada cikgu teriak , suruh kami turun . Dan dengan sakit hatinya , dia berkata seperti ini ;

Apa kamu buat ni ? Game Running Man . Begini kah PRS ? Cuba kamu bagitau apa postifinya game ini ? Kelas KRK yang cikgu-cikgu pun tak boleh sentuh , apa lagi kamu . Kenapa kamu lari-lari , tendang pintu ? Kamu tak nampak kah sekolah ni banyak tiang ? Inikah kononnya tingkatan 6 yang dibangga-banggakan , panggil tuan , puan , pensyarah ? Masuk dalam bilik solat tak buka kasut macam anjing sahaja perangai kamu . Cikgu N , ambil gambar diorang untuk buat bukti jika ada apa-apa kerosakan dalam kelas tu . Kurang ajar betul .

Cikgu Phsyco . Kami 

Ok fine . Salah kami lah ? Kami tunduk di depan bilik guru , terus Jazlan kena panggil and tiba-tiba cikgu tu membebel dengan dia sebab dia pakai selipar padahal dia sakit kaki . Kenapa dia ketua pengawas , tak boleh kawal itu ini , bla bla bla . Terus kami nampak banyak budak-budak keluar dari bilik UBK , dan dengar diorang masuk sana tak pakai kasut . DAN DIORANG DIBAGI LEPAS ??!!!! Shit betul . Kami yang tiada buat kesalahan apa-apa , just cabut tag budak-budak , kami kena tanggung ?

Cikgu S & Cikgu M pun kata yang kami tidak layak dimaki anjing , kalau marah boleh , tapi jangan mengeluarkan kata kesat . Dan isnin ni , jumpa Puan A lah . So , kami yang merangkap kakak-kakak yang berumur 19 tahun perlu berfikir positif dan ambil tu sebagai dugaan . Nda pa , ada hikmahknya juga . Mana tau kami betul-betul diambil jadi casting untuk Running Man yang betul-betul ? Haha . Lepas jak insiden yang berharga itu , kami balik dengan kenangan manis dan senyuman .

So , kami hanya perlu sabar dan sabar seja la . Bukan kami dapat buat apa juga sebab kami terpaksa mengaku yang kami salah even tho tidak adil . Harap-harap tiada apa yang berlaku . Lagipun , kami dapati tiada kerosakan yang ada di dalam kelas tu . So , happy-happy seja lah . Happy holiday ! :)

No comments:

Post a Comment