Thursday, January 31, 2013

Changes of me & me


Bismillahirahmanirrahim . Assalamualaikum . Malam-malam macam ini , tiba-tiba mahu luahkan sesuatu . Macam ada yang tidak kena dalam hati . Biarlah apa orang kata , sebab itu hati aku . Kebelakangan ini , aku selalu diam untuk berfikir sendiri . Layakkah aku untuk bertaubat dan layakkah taubatku diterima oleh Allah ? Aku tahu yang Allah itu maha pengampun , maha pengasih lagi maha penyayang dan maha pemalu . Tapi , kecilnya diriku ini untuk meminta pengampunan dari Allah .

Kadang-kadang , aku rasa macam aku ketinggalan jauh di belakang . Aku kadang-kadang malu tengok budak-budak dari kecil dibimbing untuk pakai tudung , jalan-jalan di Servay pakai tudung . Siap baju labuh yang comel-comel , ada bunga-bunga sedangkan aku , menghurai rambut perang , pakai baju dan seluar ketat malah bangga dipuji . Astaghfirullahalazim .

Aku mula nampak perubahan dengan si J . Dia mula pakai tudung labuh , baju yang ada butang di hujung lengan dan mula menulis kata-kata motivasi . Bila pula aku mahu tutup auratku dan sembahyang lima waktu ? Bila pula aku mahu bercinta dengan Allah dan Rasulullah ? Takutnya aku dengan Allah . Takutnya aku dengan akhirat . Takutnya aku dengan balasan Allah terhadap dosa-dosaku .

Ya Allah , semoga Engkau menerima taubatku agar aku dapat rahmat-Mu dan keredhaan-Mu . Amin

No comments:

Post a Comment