Saturday, June 16, 2012

Saya budak Pra-U





Assalamualaikum guys . Aduii , kesian blog saya tak ter-update begitu lama . Benci bah bila internet lambat macam Bu'u --" Hey , guess what ? Saya adalah salah seorang pelajar Pra-U di SMK Agaseh . Seriously secara jujur , saya tak pernah terfikir untuk masuk form 6 atau SMK Agaseh . Hurm , mungkin Tuhan tahu saya akan enjoy sahaja kalau pergi Kota Kinabalu atau dapat mana IPTA . Okay fine , saya tak dapat tawaran mana-mana IPTA . IPTS banyak . Tapi semua tak berkenan .

Lagipun , its obvious yang Pra-U lagi jimat masa dari ambil diploma . Daripada saya susah berdikari sendiri jauh-jauh , bagus saya ambil form 6 dan saya masih boleh cakap " Mak , minta duit sekolah " dan lepas dibagi , saya cium tangan & pipi mama sebelum pergi sekolah dan masih lagi boleh cakap " bye mak ! " . Tapi seriously , form 6 susah . Belum apa-apa , sudah mengalah --"

Pra-U : 1 1/2 tahun & Diploma : 2/3 tahun . Dua-dua tiket untuk ambil ijazah . Tapi , cepat lagi kalau masuk Pra-U . Kami sudah di U ambil ijazah , bebudak diploma masih lagi struggle . Ceh , temberang . Padahal sama sahaja bah . Yang penting study hard , struggle dari awal dan ada matlamat sendiri . Kalau tiada , sama sahaja ceritanya . ALL BATCH 1994 , we are AWESOME ;) HAHAHA xD

No comments:

Post a Comment