Sunday, August 7, 2011

The Tiitle Was No


I'm watching you ~

Annyeonghasaeyo ! Aiyo -__-" Lama gila tak update blog kan ? haha ! Fuh fuh ~ *habuk berterbangan* *acchhuumm* ~ *habuk masuk dalam hidung , gesel-gesel hidung* Hari ini , saya ada dua topik mahu dipost sebab kepuasan hati dan tidak kepuasan hati saya . Apakah post itu ? Mari kita saksikan dan baca dengan teliti kerana benda ini terjadi di bulan yang sangat suci iaitu di bulan Ramadhan Al-Mubarak . Moga Allah memberkati pahala anda semua . Amin ;)
Topik pertama ialah ; SAYA NAK SANGAT PERGI KOREA SELATAN !

Ya ya , saya tahu saya dah post benda ini tapi tak details sangat kan ? KAN ?! Haha ;) Okay , here is the reasons why I really want to go to South Korea . Meged meged . Kalau ada orang mahu sponsor saya pergi Korea , sila email saya di sarah.jenysah@hotmail.com ;) HAHA ! Mimpi lah engkau , Sarah Jenysah .
Mana ada benda yang free di dalam dunia ini . Kau ingat duit petik dari pokok nun ? ~

1) Saya mahu sangat rasa makanan traditional korea . Contohnya Kimchi , Jajangmyeon , Tteok , Kimbap , Bibimbap , Doshirak yang sangat comel-comel itu , pancake kimchi , jjaphagetti , ramen , dan sangat banyak ! Dan yang penting , HALAL . Sesiapa yang ada missunderstood tentang susah dapat makanan halal di Korea , ohohooo , you are totaly wrong !

2) Saya mahu melawat ke tempat yang bersejarah di Korea . Mau sangat pergi ttap ttap yang ada di Korea ! Saya mahu melawat muzium Teddy Bear yang sangat comel dan tertarik itu . Dan sangat tak lupa , saya mahu tengok air pancut warna-warni di Namsan River . Aww , romantik tu kalau pergi dengan bestfriends ;)

3) Saya mahu tengok artis k-pop secara free ! Haha ! Tak perlu pergi konsert KL nun just mahu tengok diorang . Di Korea , mana kau jalan , sana kau nampak muka diorang . Kalau bukan orang secara real , poster ! Kalau bukan poster , muka diorang yang ada di botol-botol minuman yang dijual sana . Ergh , mahu sangat botol minuman BIGBANG xD Kalau bukan pun , lagu-lagu diorang yang berkumandang :D

4) Saya mahu belajar memasak makanan tradisional mereka supaya saya boleh bawa pergi Malaysia dan buka satu restoran Korea HALAL di Lahad Datu , Sabah . Insya-Allah . Saya tengok orang Lahad Datu pun kebanyakannya gila K-Pop . Contohnya , ada satu budak comel , kiut-kiut yang suka warna hijau dan gila K-Pop tu . Kalau tak silap , dia di kelas 4 Optimistik ;)

5) Saya mahu SHOPPING sampai muntah ! Sebab sana , semua sangat comel barang-barangnya ! Argh , lagi satu , beli semua poster k-pop artis yang ada di sana ! Kalau boleh , borong semua benda yang ada di sana ! Huahahahahahahahahah >:D Bawa balik Malaysia . Eh , perlukah bawa balik Malaysia ? Tak bolehkah
shopping rumah and terus tinggal sana :D

6) Saya mahu tidur di lantai ! Hahahahaha . Saya sangat suka tengok drama-drama korea yang penduduknya tidur di atas lantai hanya beralaskan selimut , tidur atas satu bantal dan satu lagi selimut ! Hahahaha . Sebab , saya ada terbaca tips cik Hanis Zalikha , kalau mahu kurus , badan hendaklah diluruskan ketika tidur dan oleh kerana lantai rata , badan kita pun tiada terkumpul lemak-lemak . Hahaha ! Macam korean stars ! Skinny and beautiful .

Amacam ? Hebat tak ? Tak lah sangat ! Hahaha . Saya sangat jealous dengan orang yang pernah pergi Korea dan langsung tak mahu ajak-ajak . Tak nak kawan ;p

Okay . Lets go with the second topic ; FITNAH DI BULAN PUASA .

Sebenarnya , sebelum saya memulakan esei saya yang menghayat hati ini , saya mahu beristighfar supaya tiada ayat makian yang keluar . Amin . Eurgh , siapa suka difitnah ? Ada yang suka ? Ada ... Sebab tambah pahala kerana bersabar . Ya Allah , saya sangat tak sangka orang ni boleh fitnah saya bermacam-macam . Padahal
saya ikhlas berkawan dengan dia dan sangat sampai hati dia fitnah saya . Pernahkah saya fitnah dia ? Kalau mahu dikatakan saya pernah cakap dia , memang saya mengaku saya pernah cakap dia yang dia suka sangat bergosip . Tapi , semua orang sudah lali dengan perangai dia . Tapi , kenapa dia perlu tipu saya ?! Memberi harapan yang .. Eurgh , sangat menyakitkan hati .

1) Sayakah seorang sahaja yang pernah berkata semua yang buruk tentang dia ?
2) Pernahkah saya membuat Facebook dan menyebarkan password tentang fan page anti kepada kawan saya itu ?
3) Pernahkah saya sebarkan benda buruk kepada orang lain tentang kawan saya ini ?
4) Pernah saya bawa dia gaduh secara besar-besaran ?

Hahaha . Saya sangat salut lah dengan awak Cik A . Awak sangat baik kerana menambahkan pahala saya di bulan puasa kerana saya tak ambil hati sangat dengan fitnah awak yang telah awak buat kepada saya . Lain kita sampaikan , lain pula awak sampaikan . Nak buat kami gaduh ? Oh no no ~ Agak-agaklah . Kalau suda awak yang berkata-kata , takkan mungkin ada yang percaya melainkan bertanya sendiri kepada orang itu . Mungkin kerana perangai awak tak pernah ditegur , awak terus berleluasa membuat perangai . Bulan puasa bah ni , cik A . Apa yang ada dalam fikiranmu sampai mahu buat fitnah tentang orang ? Tipu orang ? Hah ? Beritahu bah . Kasihanlah c RC percaya dengan orang macam kau . Terima Kasih , Thank You , toche , Nandre , Shukran , Arigato , Kamsahamnida , Gomapda , Magsukul , Xiexie , sebab fitnah saya . Saya sayang awak kerana awak fitnah saya sebab awak tambah pahala puasa saya dan menambahkan saham awak ke neraka . Amin .

Allah akan balas juga tu , Cik A ;) Terima Kasih sangat-sangat . Juga terima kasih kerana mempermainkan kepercayaan Encik RC ;) Saya sangat suka :D

Btw , KFREN BULANGAGA send to 25333 ;)

1 comment:

  1. hurm melampau bha :/ btw , ahahaha sayalah budak 4 optimistik etu ! >.< hehe

    ReplyDelete